(ADIYAMAN)- Adıyaman Belediyesi tarafından İmamağa Mahallesi'ne kazandırılan çok amaçlı yaşam alanı ve taziye evi hizmete açıldı. Belediye Başkanı Abdurrahman Tutdere, 'Varlık, Cumhuriyet, Altınşehir ve Kayalık mahallelerimizde inşaatı devam eden merkezlerimizi de kısa süre içerisinde tamamlayacağız. Böylece Adıyaman'da bu alandaki eksiklikleri büyük ölçüde gidermiş olacağız' dedi.
Adıyaman Belediyesi, İmamağa Mahallesi'nde yaşam alanı ve taziye evini hizmete açtı. Açılış programına siyasi parti ve sivil toplum kuruluşu temsilcileri, belediye başkanları, il genel meclisi ve belediye meclisi üyeleri, muhtarlar ile çok sayıda vatandaş katıldı. Adıyaman Belediyesi'nin tamamen kendi bütçesiyle inşa ettiği tesis; modern yemekhanesi, kadın ve erkekler için ayrı ayrı tasarlanan geniş kullanım alanları, otoparkı ve çevre düzenlemesiyle dikkat çekiyor. Toplam 700 metrekare açık alan ve 600 metrekare kapalı alana sahip olan tesis, mahalle sakinlerinin bir araya gelebileceği sosyal merkez olarak hizmet verecek.
'İHTİYAÇLARI TEK TEK GİDERİYORUZ'
Belediye Başkanı Abdurrahman Tutdere, merkezin fonksiyonel yapısına dikkat çekerek, 'Bugün burada sadece bir taziye evinin değil, mahallemize değer katacak çok amaçlı salonların ve sosyal donatıların yer aldığı büyük bir eserin açılışı için bir aradayız. Adıyaman Belediyesi olarak kentimizin yeniden inşa sürecinde büyük bir gayret içerisindeyiz. Bir taraftan altyapıyı yenilerken, diğer taraftan mahallelerimizin sosyal ve kültürel ihtiyaçlarını karşılayacak yaşam alanlarını şehrimize kazandırıyoruz' diye konuştu. Taziye kültürünün Adıyaman'daki dayanışma ruhu açısından büyük önem taşıdığını belirten Tutdere, kent genelinde bu alandaki ihtiyaçları tek tek gidermeye devam ettiklerini vurguladı.
Başkan Tutdere, 'Göreve geldiğimiz günden bu yana İmamağa ile birlikte Boynukara, Ömer Turan, Yeşilyurt ve Yeni Mahalle'deki merkezlerimizi tamamlamış olduk. Varlık, Cumhuriyet, Altınşehir ve Kayalık mahallelerimizde inşaatı devam eden merkezlerimizi de kısa süre içerisinde tamamlayacağız. Böylece Adıyaman'da bu alandaki eksiklikleri büyük ölçüde gidermiş olacağız. Biz buralarda sadece acılarımızı paylaşmıyor, dayanışmamızı ve birliğimizi büyütüyoruz' ifadelerini kullandı.
'MERKEZDE NE VARSA ÇEVRE MAHALLELERDE DE O OLACAK'
İmamağa Mahallesi'nin uzun yıllardır bu tür sosyal alanlara ihtiyaç duyduğunu ifade eden Başkan Tutdere, belediyecilik anlayışlarında ayrımcılığa yer olmadığının altını çizerek şöyle devam etti:
'Söz vermiştik; kentin merkez mahalleleri ile çevre mahalleleri arasında asla ayrım olmayacak demiştik. İmamağa Mahallesi sakinlerinin acılı günlerinde ya da sosyal etkinliklerinde bir araya gelebileceği nitelikli bir mekân bugüne kadar oluşturulmamıştı. Muhtarımızla birlikte göreve gelir gelmez yer tespitini yaptık ve bugün Adıyaman'ın en güzel kalıcı eserlerinden birini buraya kazandırdık. Adıyaman Belediyesi artık halkın belediyesidir. Popülizmden uzak; akıl, bilim ve şeffaflıkla çalışıyoruz.'
BAŞKAN TUTDERE'YE TEŞEKKÜR
İmamağa Mahallesi Muhtarı Abdurrahman Güngör ise mahallelerine kazandırılan modern yaşam alanı ve çok amaçlı tesis için Başkan Tutdere'ye ve belediye ekiplerine mahalle sakinleri adına teşekkür etti. Konuşmaların ardından çok amaçlı taziye evi ve yaşam alanının açılış kurdelesi dualar eşliğinde kesilerek halkın hizmetine sunuldu.
TUTDERE, İMAMAĞA MAHALLESİ SAKİNLERİNİ DİNLEDİ
Tutdere, İmamağa Mahallesi Taziye Evi açılışının ardından mahalle sakinleriyle bir araya gelerek vatandaşların sorun, talep ve önerilerini dinledi. Programda mahalleye park ve kütüphane kazandırılacağını açıklayan Tutdere, uzun süredir çözüm bekleyen sağlık ocağı için yer tahsisi sorununun da çözüme kavuştuğunu duyurdu.
Kent genelinde tüm mahallelere eşit ve adil hizmet götürme anlayışıyla çalıştıklarını vurgulayan Tutdere, İmamağa Mahallesi'ne yeni bir park kazandırılacağını, park alanı içerisinde çocukların da faydalanabileceği bir kütüphane oluşturulmasının planlandığını söyledi. Tutdere açıklamasında, şu ifadeleri kullandı:
'Bizim farkımız bu. Herkese eşit ve adil hizmet götürmek için büyük bir gayret gösteriyoruz. Arkadaşlarımızla birlikte mahallemize bir park kazandırma sözü verdik. Bunun yanında, park alanı içerisinde tatil dönemlerinde çocuklarımızın da faydalanabileceği bir kütüphane oluşturmayı planlıyoruz. Böylece hem park hem de kütüphane ihtiyacını aynı anda karşılamış olacağız. Bu yöndeki çalışmaları bugünden itibaren başlattık. İnşallah kısa süre içerisinde tamamlayarak mahallemizin hizmetine sunacağız.'
SAĞLIK OCAĞI İÇİN YER TAHSİSİ SORUNU ÇÖZÜLDÜ
Programda mahalle muhtarının ve vatandaşların sağlık ocağı talebine de değinen Başkan Tutdere, bu konuda yürütülen çalışmalar sonucunda önemli bir aşama kaydedildiğini belirtti. Sağlık ocağı için uygun yer konusunda yaşanan sorunun, belediyenin ilgili birimleri, İl Sağlık Müdürlüğü ve mahalle muhtarının girişimleriyle çözüme kavuşturulduğunu ifade eden Tutdere, mahalle sakinlerine ikinci müjdeyi de verdi.
Tutdere, sağlık ocağı sürecine ilişkin ise şunları kaydetti:
'Sağlık ocağı konusunda da aslında gerekli çalışmaları yapmıştık. Arsa konusunda birtakım sıkıntılarımız vardı. Bu sıkıntıları aşmak için hem İl Sağlık Müdürlüğümüzle hem de kendi Planlama ve İmar Müdürlüğümüzle koordineli şekilde çalışıyorduk. Bugün güzel bir haber geldi; bu sorun da çözüme kavuştu. Hem Planlama ve İmar Müdürlüğümüzün hem de muhtarımızın çabasıyla sağlık ocağı için gerekli yer konusu çözüldü. İnşallah süreci yakından takip ederek kısa süre içerisinde mahallemizin bu önemli ihtiyacının da karşılanmasını sağlayacağız. Hayırlı uğurlu olsun.'
Tutdere, Adıyaman'ın tüm mahallelerinde yaşam kalitesini artıracak hizmetleri hayata geçirmeye devam edeceklerini belirtti.


