(İSTANBUL) - Büyükçekmece Belediyesi, hayvan sevgisini yaygınlaştırmak ve sahiplenme konusunda farkındalık oluşturmak amacıyla Köpek Sahiplendirme Festivali düzenledi. İlk gününden yoğun ilgi gören festivalde, Büyükçekmece Belediyesi Sahipsiz Sokak Hayvanları ve Rehabilitasyon Merkezi'nde barınan 27 köpek yeni yuvalarına kavuştu.
Büyükçekmece Belediyesi ile Türkiye'de veterinerlik alanında tedarik hizmetleri sunan firmaların iş birliğiyle gerçekleştirilen iki günlük festivalin ilk gününde 27 köpek sahiplendirildi. Özellikle çocukların büyük ilgi gösterdiği festival renkli görüntülere de sahne oldu. Festival boyunca ziyaretçiler; hayvan sağlığı, bakımı ve sahiplenme süreçleri hakkında uzman veteriner hekimlerden kapsamlı bilgi aldı.
RENKLİ GÖRÜNTÜLERE SAHNE OLDU
Festival, hem can dostlarının yeni yuvalara kavuşmasına katkı sağladı hem de toplumda hayvan sevgisi ve sahiplenme bilincinin güçlenmesine önemli destek sundu. Program boyunca köpekler için düzenlenen güzellik yarışması ilgiyle takip edilirken, ödüllü bilgi yarışmaları katılımcılara eğlenceli anlar yaşattı. Alanında uzman isimler Prof. Dr. Ebru Yalçın, Doç. Dr. Aynur Demir ve Veteriner Hekim Rezzan Kurt'un katılımıyla gerçekleştirilen söyleşilerde hayvan sağlığı, doğru bakım ve sorumlu sahiplenme konuları ele alındı.
BİR YIL BOYUNCA CAN DOSTLARIN MAMA İHTİYAÇLARI KARŞILANACAK
Festivale destek veren firmalar, köpekleri sahiplenen ailelere bir yıl boyunca mama, tedavi ve aşı gibi temel ihtiyaç malzemelerini karşılıksız sağlayacak. Veterinerlik Hizmetleri Müdürlüğü ekipleri, sahiplendirilen can dostları periyodik olarak yeni yuvalarında ziyaret edip durumlarını yakından takip edecek.
'AMACIMIZ CAN DOSTLARA YOLDAŞ KAZANDIRMAYI AMAÇLIYORUZ'
Belediye Koordinatörü Seçkin Özdemir, 'Belki Türkiye'de bu denli, geniş çapta Köpek Sahiplendirme Festivali yapılmakta. Bizim amacımız barınaktaki can dostlarımızı sahiplendirmeden öte bir can dostu, bir arkadaş onunla beraber bir yoldaş kazandırmak. Bu anlamda bizlere destek veren bütün sponsorlara, gönüllü olarak buraya gelen hayvanseverlerin hepsine çok teşekkür ediyoruz. Daha güzel günlerde, mutlu günlerde beraber olmak dileğiyle. Katılım sağlayan herkese teşekkür ediyoruz' dedi.
Veteriner İşleri Müdürü Soner Aslan, 'Biz burada bütün gönüllülerle birlikte bir seferberlik başlattık. Barınaktaki can dostlarımıza bütün sponsorlarımız olsun, eğitmenlerimiz, hocalarımız, gönüllüler, STK'lar ile birlikte can dostlarımızı sahiplendirmek için hep birlikte bir araya geldik. Bu festivalin amacı eğlence, müzik aynı zamanda can dostu oldu' diye konuştu.
Can dost sahiplenen katılımcılar ise festivale ilişkin şunları söyledi:
-Erdal Atlı: 'Uzun zamandır aslında aradığımız bir şeydi. Sadece karar veremiyorduk. İki gün önce böyle bir mesaj geldi. Bu mesajı görünce gerçekten mutlu olduk. En azından yuva kurabilmek, onlar için güzel şeyler yapabilmeyi bizim için daha anlamlı olacağını düşündük. Dolayısıyla ücret vererek satın almaktansa bu şekilde onun da güzel bir yuvası olsun istedik. 6 yaşındaki yeğenim için aldık. İlk köpeği olacak. Onunla çok güzel zaman geçireceğine eminim.'
-Asiye Destan: 'Köpekler çok tatlı. Festival de çok güzel. Köpek aldım, kız cinsiyeti. İsmini daha düşünmedim. Çok tatlı, güzel bir köpek. Onlar canlı olduğu için ben çok satın almayı tercih etmiyorum. Sahiplendirmek daha iyi.'
-Zikriye Hande Akgün: 'Festivalin düzenlenmesi benim için çok uygundu. Çünkü sahiplenmek için bir köpek istiyordum. Bu da benim için çok uygun oldu. Bir tane köpek sahiplendim, çok tatlı. Artık benimle beraber yaşayacak bahçede. Organizasyon çok güzel.'




