Bülten

İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tugay, Karşıyaka'da aşure programına katıldı

İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Cemil Tugay, Karşıyaka'da Zübeyde Hanım Alevi Bektaşi Kültürünü Yaşatma Derneği'nin düzenlediği aşure programına katıldı. 

(İZMİR) - İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Cemil Tugay, Karşıyaka'da Zübeyde Hanım Alevi Bektaşi Kültürünü Yaşatma Derneği'nin düzenlediği aşure programına katıldı. 

Başkan Tugay, Zübeyde Hanım Alevi Bektaşi Kültürünü Yaşatma Derneği tarafından Muharrem ayı dolayısıyla Karşıyaka İsmail Cem Kültür Merkezi'nde düzenlenen aşure programına katıldı. Etkinlikte Tugay'a, Büyükşehir Belediyesi Meclisi CHP Grup Sözcüsü Candaş Yeter ile dernek yöneticileri eşlik etti.

DOSTLUK VE İYİLİK VURGUSU 

Konuşmasında Hacı Bektaş-ı Veli'nin sözlerinden hareketle dostluk ve iyilik mesajları veren Tugay, 'Kerbela, kabul edilemeyecek bir haksızlığın ve zulmün simgesidir. Bu zulüm karşısında boyun eğmeyen yiğit, yürekli ve örnek alınacak insanlar var. Dünyanın neresinde haksızlık varsa son bulsun. Nerede zulüm varsa sona ersin. Kim yanlış yapıyorsa artık kaybetsin, kazanamasın. Hünkâr Hacı Bekkaş-ı Veli'nin dediği gibi, 'Doğruluk dost kapısıdır.' Bizim dostluğa, dost kapılarına ihtiyacımız var. Bu da ancak doğruluktan, iyilikten, alçakgönüllülükten ve tevazudan geçiyor. Hepimiz insanız. Ne olursa olsun birbirimize doğruluk ve iyilikle yaklaşmalı, zor günlerimizde birbirimize kol kanat germeliyiz. Bu anlayışı yaşatmaya devam ettiğimize inanıyorum. Kendini doğruluk ve iyilikten yana gören herkesi aşk ile selamlıyorum' ifadelerini kullandı. 

'ALEVİ BEKAŞİLER KERBELA'YI İKRARLA KARŞILADI'

Etkinlikte konuşan Zübeyde Hanım Alevi Bektaşi Kültürünü Yaşatma Derneği Başkanı Sadık Taşkaya da 'Kerbela yalnızca 680 yılında yaşanmış bir olay değildir. Kerbela; Hakk'ın katında baskıya ve acıya boyun eğilmeyen, adaletin zulme teslim olmadığı, insanlığın canı pahasına koruduğu en büyük hakikat meydanıdır. Alevi Bektaşiler, Kerbela'yı yalnızca gözyaşıyla değil, ikrarla yaşadı. Bu yol; zalime boyun eğmemeyi, mazlumun yanında durmayı, rızalıkla paylaşmayı ve insanı incitmemeyi öğütler. Bugün paylaşacağımız aşure de bu anlayışın simgesidir' dedi.

Tugay'a teşekkür eden Taşkaya, 'Geçmişte olduğu gibi bugün de bizleri yalnız bırakmayan İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı'mızCemil Tugay'a gönülden teşekkür ediyoruz. Cemevimizle ilgili hiçbir talebimizi geri çevirmedi. Her zaman bize güç verdi, yanımızda oldu' diye konuştu.

DEYİŞLER SÖYLENDİ, SEMAH DÖNÜLDÜ, AŞURE LOKMASI PAYLAŞILDI

Konuşmaların ardından Kerbela'da şehit edilen Hz. Hüseyin ve On İki İmamlar için deyişler söylendi, semah dönüldü. Alevi dedesi Hamza Takmaz, Yas-ı Matem orucunun ardından aşure duasını okudu ve katılımcılar duaya hep birlikte eşlik etti. Alevi yurttaşların dayanışmasıyla hazırlanan aşureyi karan Tugay, etkinliğe katılanlara aşure lokmasını ikram etti.