(MERSİN)- Mersin Büyükşehir Belediyesi ile Toroslar Belediyesi iş birliğinde düzenlenen '30 Ağustos Zafer Kupası Fındıkpınarı-Ayvagediği Futbol Turnuvası', Arslanköy-Buluklu ve Bekirde-Aladağ maçları ile başladı.
30 Ağustos Zafer Kupası Fındıkpınarı-Ayvagediği Futbol Turnuvası başladı. Yaz aylarının geleneksel spor organizasyonları arasında yer alan turnuvada, Toroslar ve Akdeniz ilçelerinden 31, Mezitli ve Yenişehir ilçelerinden ise 12 takım olmak üzere toplam 43 takım mücadele ediyor. Bölge halkının yoğun ilgi gösterdiği organizasyonun, mahalleler arasındaki dayanışma ve sportif rekabeti güçlendirmesi hedefleniyor.
'BU TURNUVANIN BİRİNCİSİ HEPİMİZ OLACAĞIZ'
Arslanköy-Bulukluspor karşılaşmasının başlama vuruşunu yapan Toroslar Belediye Başkanı Abdurrahman Yıldız, sporun dayanışmayı ve kardeşliği pekiştiren bir alan olduğuna dikkat çekerek, 'Turnuvaya katılacak olan bütün mahallelerimizi tebrik ediyorum. Bu turnuvanın birincisi hepimiz olacağız. Çünkü bu turnuva; dayanışmayı, kardeşliği, hemşehricilik bilincini ve komşuluğu güçlendirmek için yapılıyor. Güzellik, dostluk ve dayanışma kazansın' dedi ve herkesi maçları izlemeye davet etti.
Kültür, Sanat ve Sosyal İşler Dairesi Başkanlığı Gençlik ve Spor Hizmetleri Şube Müdürü Bünyamin Gökayaz ise turnuvanın her yıl olduğu gibi bu yıl da dostluk ve centilmenlik içerisinde geçmesini beklediklerini belirtti. Gökayaz, 'Uzun soluklu, heyecanlı ve güzel bir turnuva olacak. Ayvagediği Futbol Turnuvası'na Toroslar ve Akdeniz ilçelerini kapsayan toplamda 31 takımımız; Fındıkpınarı Futbol Turnuvası'nda da Mezitli ve Yenişehir ilçelerimizden 12 takımla start verdik. Dostluğun, centilmenliğin ön planda olduğu güzel bir turnuva diliyorum. Tüm oyunculara ve takımlara başarılar diliyorum. Halkımızı da, komşularımızı da eleme maçlarının oynanacağı Koray Aydın Stadyumu'ndaki tüm maçlara davet ediyorum' diye konuştu.
'SPOR BAHANE, DOSTLUK ŞAHANE'
Turnuvanın başlamasını dört gözle beklediklerini dile getiren Kaşlı Takımı'nın Spor Sorumlusu Servet Kartal ise şöyle konuştu:
'Spor bahane, dostluk şahane. Maç biter, dostluk devam eder. Büyükşehir Belediye Başkanımız Vahap Seçer'e ve Toroslar Belediye Başkanımız Abdurrahman Yıldız'a teşekkür ediyoruz. Bu organizasyon her sene daha da üzerine koyarak gidiyor. Bu sene de Koray Aydın Stadyumu'nda olması ve saat 17.00'da oynanması çok güzel. Güzel, dostça ve köylerin kaynaştığı bir turnuva olmasını diliyorum. Ben, 2 oğlum ve yeğenimle birlikte aynı takımda oynuyorum. 57 yaşındayım. Sahalarda top oynuyoruz. Gençlerin sigara veya farklı kötü alışkanlıklara düşmemesi için elimizden ne gelirse yapalım. Spor bağlayıcıdır. Böyle organizasyonlar bizi çok mutlu ediyor.'
Arslanköy takım kaptanı Durmuş Kizir ise 'Bizim için çok zorlu bir maç oldu. Ama yine de geriden geldik, kazanmasını bildik. Burada önemli olan dostluk. Bu turnuvanın amacı da zaten köylerin kaynaşması. Yani iyi olan sanırım bizdik, kazandık, mutluyuz' dedi.
Kaşlı Mahallesi'nin takımında oynayan futbolculardan Altay Nalbant da 'Turnuva güzel, iyi başladı. Turnuva köy halkları için aslında bir neşe kaynağı. Yazın bu turnuva çok iyi oluyor. Halkın hem neşelenmesine hem de sosyalleşmesine çok iyi bir etkisi var. Ben de bu yıl turnuvada ilk kez oynayacağım. Bu imkânı bize sağlayan Vahap Başkanımıza çok teşekkür etmek istiyorum' ifadelerini kullandı.
Kaşlı Mahallesi'nin takımında oynayan futbolculardan Görkem Kartal ise 'Bu turnuvalar köy halkımızın neşe ve eğlence kaynağı oluyor, sosyalleşmelerine olanak sağlıyor. Maçların bu stadyuma oynanması da zemininden dolayı daha iyi oldu. Bu turnuva bize büyüklerimizden kaldı ve biz de bu geleneği sürdürüyoruz. Mutluyuz' diye konuştu.
Turnuvanın ilk gün maçlarında Arslanköyspor rakibi Bulukluspor'u 2-1 yenerken, Bekirdespor ile Aladağspor ise golsüz berabere kaldı.




