(MUĞLA)- Kıyı Belediyeler Birliği ve Muğla Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Aras, Fas'ta düzenlenen Dünya Metropoller Birliği Genel Kurulu'na katıldı.
Muğla Büyükşehir Belediyesi 'Dünya Kenti Muğla' vizyonu doğrultusunda iklim, eşitlik, turizm, sosyal politika, yerel demokrasi ve sürdürülebilir kalkınma alanlarında uluslararası iş birliklerini güçlendirmeye devam ediyor. Büyükşehir Belediyesi son olarak Metropolis üyelik sertifikasını alarak küresel kent diplomasisi alanındaki varlığını güçlendirdi. 'Urban Leaders Shaping A Future For All' (Şehir Liderleri Herkes İçin Bir Gelecek Şekillendiriyor) temasıyla gerçekleştirilen Metropolis Genel Kurulu, Pekin, İstanbul, São Paulo, Barselona, Torino, Buenos Aires, Seul gibi kentleri bir araya getirdi. Muğla ile birlikte Manchester, Belém, Sejong, Nairobi ve Cenevre de yeni üyeler arasında yer aldı. Böylece Metropolis Ağı, dünyanın dört bir yanına uzanan geniş yapısıyla ortak sorunlara ortak çözümler geliştiren güçlü bir uluslararası platform olma niteliğini pekiştirdi.
'VERİ TEMELLİ YÖNETİM VE GÜÇLÜ ORTAKLIKLARA İHTİYAÇ VAR'
Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Aras, genel kurul kapsamında 'Inclusive Cities Work For Everyone' (Kapsayıcı Kentler Herkes İçin Vardır) oturumunda panelist olarak yaptığı konuşmada kapsayıcı kent politikalarının Muğla'nın yönetim anlayışının merkezinde yer aldığını vurguladı.
Başkan Aras, 'Bizim için kapsayıcılık eşitlikle başlar. Kadınların, çocukların, yaşlıların ya da engelli bireylerin geride bırakıldığı bir kent başarılı olamaz. Muğla'da eşitlik yalnızca bir politika değil, yönetim biçimimizin temelidir. Kapsayıcı kentler için katılımcılık, veri temelli yönetim ve güçlü ortaklıklara ihtiyaç var. Vatandaşlarımızın yerel politikaların şekillenmesinde aktif rol alması gerekiyor. EBRD gibi uluslararası ortaklarla ve Metropolis gibi küresel ağlarla yürütülen iş birlikleri Muğla'mızın kurumsal kapasitesini güçlendiriyor. Bugünün sorunlarını küresel ölçekte hiçbir kent tek başına çözemez. Ancak birlikte daha kapsayıcı, daha dirençli ve daha sürdürülebilir kentler inşa edebiliriz' diye konuştu.
BAŞKAN ARAS'TAN METROPOLİS GENEL KURULU'NDA ÜST DÜZEY TEMASLAR
EBRD Yeşil Şehirler Konferansı, UCLG Dünya Kongresi ve Metropolis Genel Kurulu süresince Başkan Ahmet Aras, dünya kent diplomasisinin önde gelen aktörleriyle üst düzey temaslarda bulundu. Başkan Aras Fas'ın başkenti Rabat Belediye Başkanı ve Metropolis Başkanı Fatiha El Moudni, Romanya'nın Başkenti Bükreş Belediye Başkanı Ciprian Ciucu ve birçok belediye başkanı ile ikili görüşmeler gerçekleştirdi. Programlar kapsamında Başkan Aras ayrıca OECD'nin Şehirler, Kentsel Politikalar ve Sürdürülebilir Kalkınma Dairesi Başkanı Dr. Aziza Akhmouch, Dünya Belediyeler Birliği (UCLG) Genel Sekreteri Emilia Saiz, UCLG Kültür Komitesi Koordinatörü Jordi Pascual ve Dünya Metropolis Genel Sekreteri Jordi Vaquer ile bir araya geldi. Görüşmelerde Muğla'nın ekonomi, kültür, turizm, iklim eylemi, kapsayıcı kent politikaları ve sürdürülebilir yerel kalkınma alanlarında yürüttüğü çalışmalar paylaşılırken, kentin uluslararası ağlarda daha aktif rol üstlenmesine yönelik iş birliği fırsatları ele alındı.



