(ESKİŞEHİR) - Tepebaşı Belediyesi Özdilek Sanat Merkezi'nde düzenlenen yıl sonu piyano konserinde öğrenciler sahne aldı. Bu yıl 15'incisi gerçekleştirilen etkinlikte küçük piyanistler, yıl boyunca hazırladıkları eserleri dinleyiciler için performe etti.
Tepebaşı Belediyesi Özdilek Sanat Merkezi'nde geleneksel olarak düzenlenen yıl sonu piyano konseri, öğrencilerin müzikal gelişimlerini sahne deneyimiyle pekiştirmelerine olanak sağladı. Ailelerin ve sanatseverlerin ilgi gösterdiği etkinlikte öğrenciler, farklı dönemlere ait eserleri icra etti.
DOKUZ ÖĞRENCİ SAHNE ALDI
Konser, bir öğrencinin piyano eşliğinde çaldığı İstiklal Marşı ile başladı. Etkinlikte sahne alan dokuz öğrenci, hazırladıkları repertuvarı dinleyicilere sundu. Program boyunca öğrenciler, seslendirecekleri eserlerin bestecileri ile ilgili bilgi verirken, parçaların hikayelerini ve kendilerinde uyandırdığı duyguları da katılımcılarla paylaştı. Bazı öğrenciler ise eserlerden ilham alarak hazırladıkları resimleri sahneye taşıdı.
Öğrencilerin performansları dinleyicilerden alkış alırken, etkinlik kutlama programıyla sona erdi. Konserde konuşan piyano eğitmeni Dr. Amine Aygistova, sanat ve müzik eğitiminin çocukların gelişimindeki önemine değinerek, bu alanda verilen eğitimin disiplin, estetik algı ve özgüven kazanımına katkı sunduğunu ifade etti.
'ÇOCUKLARIMIZIN YANINDA OLMAYA DEVAM EDİYORUZ'
Belediye Başkanı Ahmet Ataç da etkinliğe ilişkin değerlendirmesinde, çocukların çok yönlü gelişimlerini desteklemeye yönelik çalışmalar yürüttüklerini belirterek, 'Çocuklarımızı hayata hazırlarken yalnızca akademik başarıyı değil; spor, sanat ve sosyal gelişim alanlarını da önemsiyoruz. Bu anlayışla eğitimden spora, kültür-sanat etkinliklerinden çeşitli atölye çalışmalarına kadar pek çok alanda çocuklarımızın yanında olmaya devam ediyoruz. Sanatla iç içe büyüyen çocukların özgüvenli, üretken ve duyarlı bireyler olarak yetişeceğine inanıyoruz. Bugün sahneye çıkan öğrencilerimizin gösterdiği performans da bunun güzel örneklerinden biri oldu' dedi.
Yetkililer tarafından Özdilek Sanat Merkezi'nde piyano eğitimlerinin yaz döneminde de devam edeceği bildirildi.



