(MANİSA) - Manisa Büyükşehir Belediye Başkanı Besim Dutlulu, Büyükşehir Belediyespor Kulübü bünyesinde görev yapan antrenörlerle bir araya geldi. Buluşmada altyapının önemine dikkati çeken Dutlulu, 'Türkiye'de spor gelişecekse bu başarı her sene dışarıdan hazır takımlar transfer ederek değil sizlerin emeği ve vizyonuyla yetişen yerli gençlerimizle mümkün olacaktır' dedi.

Manisa Büyükşehir Belediyesi ve Büyükşehir Belediyespor iş birliğiyle 21 Haziran Dünya Antrenörler Günü dolayısıyla özel bir buluşma gerçekleştirildi. MASYA Sosyal Tesisleri'nde düzenlenen organizasyonda kentin spor vizyonu, yeni tesis hamleleri ve altyapı hedefleri masaya yatırıldı.

Programa Başkan Dutlulu'nun yanı sıra Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri Burak Deste, Manisa Büyükşehir Belediyespor Kulübü Başkanı Alper Ayan, Genel Sekreter Yardımcısı Ulaş Aydın, Manisa BBSK Yönetim Kurulu Üyeleri, daire başkanları, Kulüp Genel Müdürü Alparslan Kaya ve amatör branşlarda görev yapan antrenörler katıldı.

YATIRIMIN ÖNEMİNE VURGU

Belediyecilik anlayışının temelinde insana ve geleceğe yatırımın yer aldığını belirten Dutlulu, 'Biz bir belediyeyiz ve halkın kaynaklarını, imkanlarını yine halkımız ve geleceğimiz için kullanıyoruz. Bu doğrultuda yapmamız gereken en temel, en hayati görev, gençlerimize yatırım yapmaktır' diye konuştu.

SPORUN FARKLI DALLARINA DESTEK SÖZÜ 

Menteşe Belediye Tiyatrosu'na 'Ölümcül Çocuk Parkı Yaraları' ile 'Ensemble Ödülü'
Menteşe Belediye Tiyatrosu'na 'Ölümcül Çocuk Parkı Yaraları' ile 'Ensemble Ödülü'
İçeriği Görüntüle

Profesyonel branşların yönetimi ve sponsorluk süreçlerine de değinen Dutlulu, salon sporlarına tam destek vereceklerini açıklayarak, 'Bu sürecin elbette bir maddi boyutu var; bir de sizlerin sırtladığı asıl büyük sorumluluk olan gençliğe yönelik sosyal boyutu. Manisa, büyük bir şehir ve profesyonel dallarda, üst liglerde iddialı takımlarının olması bu kentin marka değerine yakışıyor. Futbolu bir kenara koyarak şehrimizin basketbolda, voleybolda ve hentbolda en üst liglerde yer alması için Büyükşehir Belediyesi olarak elimizden gelen tüm desteği sağlıyoruz ve sağlamaya da devam edeceğiz' ifadelerini kullandı. 

Altyapının ve amatör spor dallarının hayati önemini vurgulayan Dutlulu sözlerine, şöyle devam etti:

'BELEDİYE OLARAK AMATÖR BRANŞLARIN ÖNÜNÜ AÇMALIYIZ'

'Bizim asıl kalıcı işimiz çocuklarımız, gençlerimiz ve altyapı çalışmalarımızdır. İnanın bir şehirde belediyeler ve Spor Bakanlığı olmasa, o gençlerin elinden tutacak, onlara yol gösterecek çok az insan kalır. Ne yazık ki futbol söz konusu olduğunda bir şekilde destek mekanizmaları bulunabilirken atletizm, okçuluk, yüzme, judo ve karate gibi amatör branşlarda sponsor bulmak neredeyse imkansız hale geliyor. İşte Büyükşehir Belediyesi olarak bizim tam bu noktada durmamız ve amatör branşlardaki gençlerimizin önünü açmamız gerekiyor. Temel amacımız sporu ve sağlıklı yaşamı çok daha fazla çocuğa, çok daha geniş kitlelere yaymaktır. Bu keşif sürecinin en önemli ilk adımı da yeni yetenekleri yakaladığımız yaz okullarımızdır.'

YENİ TESİSLERİN MÜJDESİNİ VERDİ 

Kentin spor altyapısını güçlendirecek yeni projelerin müjdesini de veren Dutlulu,'Bu potansiyeli başarıya dönüştürmek için iki şeye ihtiyacımız var: Birincisi siz antrenörlerin çocuk yetiştirmeye kendini adaması, ikincisi ise modern tesisleşme. Açık konuşmak gerekirse, hem Manisa merkezde hem de ilçelerimizde tesis altyapısı açısından henüz istediğimiz noktada değiliz. Bu eksikliği gidermek adına ciddi bir yatırım planlaması yürütüyoruz. Mevcut gelir getirici bir projemizin yanına modern ve işlevsel bir spor salonu yapmayı planlıyoruz. Burada hedefimiz sadece üst lig maçlarının oynanacağı büyük salonlar inşa etmek değil asıl ihtiyacımız olan altyapı salonlarını, yüzme havuzlarını, kapalı antrenman alanlarını ve futbol altyapı tesislerini şehre kazandırmaktır' dedi.

Antrenörlere teşekkür ederek destek sözünü yineleyen Dutlulu konuşmasını, şöyle noktaladı:

'HER GÜN YANINIZDAYIZ'

'Manisa, spor kenti olma potansiyeli son derece yüksek bir şehir. Gururla ifade etmeliyim ki, bugün kime destek versek, hangi gencimizin elinden tutsak mutlaka bir başarı, bir derece elde edip göğsümüzü kabartıyor. Bu harika potansiyeli Bakanlığımız, Büyükşehir Belediyemiz ve ilçe belediyelerimizle koordinasyon içinde daha ileriye taşımalıyız. Amatör branşları desteklemek ve sizlerin çok daha konforlu, profesyonel şartlarda çalışmasını sağlamak için ne gerekiyorsa yerine getireceğiz; bu konuda içiniz tamamen rahat olsun. Türkiye'de spor gelişecekse bu başarı her sene dışarıdan hazır takımlar transfer ederek değil, sizlerin emeği ve vizyonuyla yetişen yerli gençlerimizle mümkün olacaktır. Biz sizlere sonuna kadar güveniyoruz. Antrenörler Günü'nüz kutlu olsun. Sadece bugün değil, her gün yanınızdayız.'

'EN ÖNEMLİ DEĞERİMİZ ÇOCUKLAR'

Programda konuşan Manisa Büyükşehir Belediyespor Kulübü Başkanı Alper Ayan ise çocukların gelişimine vurgu yaparak, 'Şehrimizi geliştirmek için Başkanımızın vizyonu doğrultusunda odaklandığımız en önemli değer çocuklarımızdır. Ne kadar çok çocuğa dokunabilirsek, onları kötü alışkanlıklardan uzaklaştırıp gelişimlerine katkı sağlayabilirsek ve spora yönlendirebilirsek o kadar başarılı oluruz' dedi.

'HEDEFİMİZ 10 BİN KURSİYERE ULAŞMAK'

Gelecek döneme ait hedeflerini paylaşan Ayan, 'Bugün 3 bine yakın kursiyer çocuğumuz var. İnşallah 3 yıl içerisinde bu sayıyı 8 ila 10 bine çıkarmayı hedefliyoruz. Bu başarılardaki en büyük pay sahibi siz antrenörlerimizsiniz. Bugüne kadarki emekleriniz için hepinize ayrı ayrı teşekkür ederim. Gelecekte çok daha iyi işlere imza atacağımıza yürekten inanıyorum' ifadelerini kullandı.

Kaynak: ANKA